1 Şubat 2012 Çarşamba

Tencere Keki



Meraklı kişiliğim bugün ön plandaydı, tencerede kek pişer mi? Evde iskender yapılır mı? Kardan dolayı eve kapandığımız ilk gün mutfakta bu denemeleri yaptım...Sonuçtan fazlasıyla memnunum, hatta bugüne kadar yaptığım yediğim en güzel kek diyebilirim.Şiddetle tavsiye ediyorum mutlaka deneyin.Hemen tarife geçiyorum...Bu ölçülerle 5 fincan kek çıkıyor.

Malzemeler:

  • 1 Yumurta
  • 1 Su Bardağı Un
  • Yarım Su Bardağı Şeker
  • 1 Çay Bardağı Süt
  • 2 Yemek Kaşığı Kakao
  • 1 Portakal Kabuğu Rendesi
  • 1 Paket Kabartma Tozu

Yapılışı:

  • Yumurta ve şekeri krema haline gelinceye kadar çırpın.Diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın.
  • Çay fincanlarını margarinle yağlayın ve yarıya kadar kek hamuru ile doldurun.
  • Fincanları tencereye dizin, tencereye de fincanların yarısına gelecek şekilde su doldurun.
  • Tencerenin ağzını önce havluyla sonra da kapakla sıkıca kapatın.(havluyu ateşten uzak tutunuz, kapağın üstüne doğru toparlayabilirsiniz)
  • Kaynayana kadar yüksek ateşte pişirin, tıkırdamaları duyduğunuzda altını kısın ve 20 dk. bu şekilde pişsin...Bu süre sonunda altını kapatın, soğuyana kadar kapağını açmayın...



Not: Ben kek yaparken Sinangil Kek Unu tercih ediyorum kabartma tozu içeriyor ayrıca kullanmama gerek kalmıyor.
Bu şekilde yaptığınız keklerin arasına krema koyup porsiyonluk yaş pasta olarak ikram edebilirsiniz.
Üstüne ben pudra şekeri serptim ama herhangi bir krema yada meyve sosu ile de servis edilebilir.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder