12 Ocak 2012 Perşembe

Kara Lahana Sarması



Kara lahanayla tanışalı çok uzun süre olmadı, ilk olarak çorbasını tatmıştım alışkın olduğum lezzetlerden farklıydı pek yiyememiştim...Geçenlerde bir arkadaşımda sarmasını yeyince işte budur dedim, sarması inanılmaz lezzetli hele birde kıymalıysa tadına doyum olmuyor...

Şimdilerde sık sık yapıyorum hem sarması kolay, hem müthiş bir tat, hemde besleyici daha ne olsun :)

Malzemeler:

  • 1 Bağ Karalahana
  • 1 Su Bardağı Pirinç
  • 250 Gram Kıyma
  • 1 Kuru Soğan
  • 4 Diş Sarımsak
  • 1,5 Yemek Kaşığı Domates Salçası
  • Çeyrek Bağ Maydanoz
  • 1'er Tatlı Kaşığı Tuz, Nane, Karabiber, Pulbiber
  • Yarım Çay Bardağı Zeytinyağı (farklı sıvıyağ kullanılabilir)

Yapılışı:

  • Bir tencerenin yarısına kadar su doldurup biraz tuz ekleyerek kaynatın, temizlenmiş kara lahanalrı ekleyerek 5 dk. kadar haşlayın.çabuk yumuşayacaktır dikkatli olmak gerekiyor.Sıcak sudan alıp hemen soğuk su dolu bir tencerede 5 dk. bekletin ki pişme işlemi bitsin.Aksi halde sıcak lahanalar birbirini yumuşatmaya devam edecektir.

  • Pirinci yıkayıp süzün, üzerine kıyma, baharat, salça ve yağı ekleyin.
  • Soğan, sarımsak ve maydanozu çok minik doğrayıp harca ilave edin karıştırın.

  • Lahana yapraklarının ucuna bir tatlı kaşığı harç koyarak sarın.iri yaprakları ortadan ikiye bölerek sarabilirsiniz.

  • Tencereye dizip üzerine 2 bardak su ilave ederek pişmeye bırakın ağır ateşte 30-40 kadar sürede pişecektir.Ben pişme suyuna bir tutam tuz ve 1 yemek kaşığı salça ilave ediyorum (isteğe bağlı)













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder