24 Mayıs 2012 Perşembe

Gül Şerbeti



Pembe sofra hazırladıysak içeceklerde pembe olmalı değil mi :) Yaptım onu da yaptım.Bahçeden gülleri topladım şerbeti hazıladım.Ama benim gibi tek başınıza yapmanızı tavsiye etmem 3-4 kişi birlikte hazırlamalı.Güllerin yapraklarını tek tek ayıkladım, fotoğraftaki gibi 10 gül düşünün.Evet delilikti ama kafaya koymuştum dönüş yoktu...

Malzemeler:

  • 10 Adet Kokulu Pembe Gül
  • 1 Limon
  • 6 Bardak Su
  • 1,5 Bardak Şeker


Yapılışı:

  • Su ve şekeri kaynatıp soğutun.
  • Güllerin yapraklarını ayırın ve her yaprağın altındaki beyaz kısmı kesin (acılık verir).
  • Ayıkladığınız yaprakları yıkayın, bu işlemi en az 7-8 kez tekrarlayın.
  • Temiz yaprakları bir kaba alıp üzerine limonu sıkın ve yoğurun, pembe su çıkana kadar yoğurun.
  • Soğuyan şerbeti güllerin üzerine döküp 1 gece bekletin.
  • Sabah bir tülbentle yada ince süzgeçle süzüp gülleri atın, şerbeti buzdolabına alın.
  • Tavsiyem 2 gün sonra tüketmeniz, bekledikçe gül aroması ortaya çıkıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder