6 Mart 2012 Salı

Poğaça




Kabartma tozu ile de böyle pofidik yumuşacık poğaçalar yapılabiliyormuş.Ben yeni deneyimledim, bugüne kadar hep yaş maya ile yapmıştım.Mayanın poğaçaya yumuşaklık verdiğini düşünürdüm değilmiş :) Yapımı çok basit, 10-15 dakikada hazır! Hamurun mayalanmasını bekleme derdi yok, kabaracak mı kabarmayacak mı endişesi yok.Çok memnun kaldığım tarifleri paylaşıyorum biliyorsunuz, bunu da mutlaka kaydedin derim.Ilık tüketmenizi tavsiye ederim.


Malzemeler:

  • 2 Adet Yumurta(birinin sarısı üzeri için)
  • 1 Çay Bardağı Sıvıyağ
  • 1 Çay Bardağı Yoğurt
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 2 Çay Kaşığı Tuz
  • 2 Çay Kaşığı Şeker
  • Aldığı Kadar Elenmiş Un
  • İçi için:
  • Beyaz Peynir

Yapılışı:

  • Yumurta,yoğurt ve sıvıyağ çatalla iyice çırpılır. Şeker ve tuzu ekleyerek biraz daha çırpın.
  • İçine elenmiş un, kabartma tozu  katılıp yoğrulur. Kulak memesi yumuşaklığında olmalı hamur.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle çay tabağı büyüklüğünde açın.iç malzemesini koyup kapatın.
  • Yumurta sarısı ve çörek otu, susam karışımı serperek 180 derecede üstü kızarana dek pişirin.


Not: Bu tarifi 74.hafta porselen demlik çay saati etkinliği için Paşasofram' a gönderiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder