21 Mart 2012 Çarşamba

Meyhane Pilavı



Ben 1 yıl öncesine kadar bulgur yemezdim hatta evimize girmemişti.Eşimde pek sevmediğinden bakliyatlardan uzak yaşardık biz...Taa ki Uras ek gıdaya başlayana kadar durum böyleydi.Sonrasında onu sağlıklı beslemek adına araştırmalara koyulduk ve bakliyatlardan bunca zaman uzak kalmamızın büyük kayıp olduğunu anladık.Çünkü sağlıklı yaşamın sırrı bu gıdalardaymış.Mesela; bulgur B grubu vitaminler, potasyum, demir ve fosfor bakımından zengin olmakla birlikte lif içeriği yüksek bir besin.Bebeklerin gelişimi için çok önemli, aslında hamileyken tüketmeye başlasaydım daha iyi olurdu ama zararın neresinden dönsek kar :) Yüksek miktarda folik asit içeriyor.
Ayrıca bulgurun anne sütünü arttırdığı söyleniyor, emziren annelerin tüketmesinde fayda var.Zaten kültürümüzde bulgurlu yemek çeşitleri oldukça fazla bu durumu değerlendirip çocuklarımıza bulgur ve diğer bakliyatları sevdirmeliyiz.
Bu pilavda tam çocukların yiyebileceği türden hafif ve lezzetli...Kimyon, pilavımızın olmazsa olmazı bol bol ekliyorum lezzeti buradan geliyor ;)

Malzemeler:

  • 1 Su Bardağı Bulgur
  • 1 Yeşil Biber
  • 1 Kuru Soğan
  • 1 Bardak Domates Püresi yada 1,5 Yemek Kaşığı Salça
  • 4 Bardak Su
  • 1 Tatlı Kaşığı Kimyon
  • Tuz, Sıvıyağ


Yapılışı:

  • Kuru soğan ve yeşil biberi küp küp doğrayıp sıvıyağda hafif kavurun.
  • Bulguru yıkayıp süzülmesi için bekletin.
  • Kavrulan soğanlara domates püresini ekleyip 5 dk. pişirin.
  • Bulguru da ekleyip karıştırın.4 bardak suyu dökün.
  • Kimyon ve tuzunu da ayarlayıp pişmeye bırakın, suyu çekince altını kapatıp 15 dk. demlendirin.


Not: Bulgurun cinsine göre su miktarı azaltılabilir önce 3 bardak su ile deneyin, eğer bulgur hala diriyse 1 bardak daha ekleyiniz.Ben Sezon bugur kullandım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder