10 Temmuz 2012 Salı

Kayısı Marmelatı


Merhaba, yaz meyvelerinden reçel yapmaya devam ediyoruz.Kayısıyı hiç sevmesemde marmelatına bayılıyorum.Kahvaltımızdan hiç eksik olmaz diyebilirim.Teyzem sağolsun neredeyse bütün kışlıklarımı ve reçellerimi yapıp gönderir taaa Hatay'dan :) Bu kez kayısıları görünce kendim yapmak istedim, hemen maharetli teyzemden tarif aldım gece yaptım sabaha hazırdı.Çok basit, hazır reçel almak yerine 1 saatinizi ayırıp yapabilirsiniz ;)

Malzemeler:

  • 2 Kg. Kayısı
  • 1 Kg. Şeker
  • Yarım Limon Suyu

Yapılışı:

  • Kayısıları yıkayın, ortadan ayırarak çekirdeklerini çıkarın.
  • Ayıklanmış kayısıları tencereye alın, şekeri üstüne döküp kapağını kapatarak 1 gece bekletin.
  • Sabah kaynatın, bir taşım kaynadıktan sonra limon suyunu ekleyerek kayısılar yumşayana dek kaynatmaya devam edin.Köpüklerini alın.
  • Yumuşayınca blenderla ezin.Kavanozlara boşaltıp soğutun, soğuduktan sonra buzdolabında muhafaza edin.
  • Eğer çok sulu bir kıvamda olursa geniş bir kabın içine döküp güneşte karıştırarak kurumasını sağlayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder