14 Şubat 2012 Salı

AŞK SALATASI





  Özel günlerde eşiniz yada sevgiliniz için hazırlayabileceğiniz şık bir salata...Sebze çeşidi ekleyip çıkarabilirsiniz ama bu şekilde salata rengarenk oldu hem göze hem mideye hitap eden türden ;) Salatayı hazırlarken kalp şeklinde kalıp kullandım, kalıbın dışında kalan fazla sebze parçalarını ayrı ayrı püre yaparak farklı bir salata daha yaptım.
Bu artanları çocuğunuza çorba yaparak yada yoğurtla karıştırarak yedirebilirsiniz yaratıcılığınıza kalmış ben hızımı alamayıp 5-10 çeşit sayabilirim :)

Malzemeler:

  • 1 İri Patates
  • 1 Pancar
  • 1 Kalın Havuç
  • 1 Kapya Biber(kırmızı)
  • 1 Çarliston Biber
  • 1 Kabak
  • 1 Limon Suyu
  • Tuz, Zeytinyağı

Yapılışı:

  • Sebzeleri soyup bütün olarak bir tencereye koyun üstünü geçecek kadar su doldurup haşlayın.
  • Pancar renk vereceği için ayrı hatta mümkünse buharda haşlayın.
  • Haşlanan sebzeleri 2 cm. kalınlığında enine doğrayıp sonra kalıpla kalp formu verin.
  • Limon suyu, zeytinyağı ve tuzu karıştırıp salatanın üstüne dökerek servis edin....



  • Artan havuçlara biraz patates ekleyerek püre yaptım.
  • Yine patatese ıspanak ekleyerek yeşil püre elde ettim.
  • Son olarak pancar ve patates karışımıyla pembe kalplerim oldu mısırla süsleyerek renklendirdim.
  • Tüm pürelere salata sosu eklemeyi unutmayın.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder